متخصص عروق محیطی چه کاری انجام می دهد؟

جراحی عروق به چه تخصصی گفته می شود؟

جراحی عروق را می‌توان به عنوان شاخه‌ای از تخصص تعریف کرد که به اختلالات گردش خون سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌های بیماران می‌پردازد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان واریس، آنوریسم آئورتی، بیماری سرخرگ کاروتید، ترومبوز سیاهرگی عمقی، بیماری سرخرگ محیطی و … را نام برد.

متخصص عروق محیطی کیست؟

متخصص عروق محیطی، متخصصی است که برای درمان بیماری‌های عروقی بسیار خوب آموزش دیده‌ است. رگ‌های خونی شما در واقع مسیر سیستم گردش خونتان هستند (سرخرگ‌ها خون غنی از اکسیژن را از قلب خارج می‌کنند و سیاهرگ‌ها آن را به قلب برمی‌گردانند).

اگر گردش خون شما جاری و روان نباشد، عملکرد بدنتان دچار اختلال خواهد شد. اگر دیواره‌های رگ‌هایتان سخت شوند، سیستم گردش خون شما دچار انسداد خواهد شد و دیگر جریان خون نمی‌تواند به راحتی در تمامی قسمت‌های بدن گردش کند.

متخصصین عروق محیطی چه کاری انجام می دهند؟

متخصص عروق محیطی وظیفه مدیریت سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌های بدن بیمار را برعهده دارد، اما این دسته جراحان بیش از دیگر بیماری‌ها، بیماری شریان وریدی ریه را درمان می‌کنند.

توانایی‌های فنی پزشک مهم است اما این که او تا چه حد زمان برای بیمار خود صرف کند و مواردی مانند وضعیت قلبی شخص، عملکرد کلیوی، دیابت، کلسترول و شرایط کلی بدن او را مورد بررسی قرار دهد؛ از مسائل حیاتی درمان بیماری‌های عروقی است.

در بیماری شریان وریدی ریه، متخصص عروق محیطی باید تمامی موارد گفته‌ شده را بررسی کند تا بتواند بهترین روش درمانی را برای بیمار خود به کار گیرد.

اگر گردش خون شما جاری و روان نباشد، عملکرد بدنتان دچار اختلال خواهد شد. اگر دیواره‌های رگ‌هایتان سخت شوند، سیستم گردش خون شما دچار انسداد خواهد شد و دیگر جریان خون نمی‌تواند به راحتی در تمامی قسمت‌های بدن گردش کند.

بی حس شدن انگشتان پا به چه دلیل است؟

متخصص عروق محیطی باید اطمینان حاصل کند که بیماران مبتلا به بیماری‌های عروقی تمام موارد مربوط به مشکلشان را می‌دانند. به طور خلاصه متخصصان عروق محیطی علاوه بر انجام عمل جراحی، بسیاری از بیمارانی که نیاز به عمل جراحی ندارند را نیز ویزیت و درمان می‌کنند. خیلی از مشکلات عروقی می‌توانند با مصرف دارو و انجام ورزش درمان شوند.

متخصص عروق محیطی می‌توانند به روش‌های مختلف شما را درمان کنند.

برخی از متخصصان تنها در یک یا دو مدل درمان تخصص دارند، در نتیجه بیماران این افراد نیز تنها با انتخاب همان روش‌ها درمان خود را شروع می‌کنند.

متخصصان عروق محیطی در همه شاخه‌ها آموزش دیده‌اند: جراحی‌های باز، پیچیده، روش‌هایی با کمترین میزان تهاجم و یا روش‌های درون عروقی. ممکن است برای برخی بیماران به‌کارگیری یک روش جراحی کافی باشد، روی برخی دیگر دو نوع جراحی انجام شود و بسیاری از بیماران اصلا به عمل جراحی نیاز نداشته باشند.

متخصصان عروق محیطی در انتخاب درمان مناسب بیمار اصطلاحا «ندانم‌کار» هستند یعنی هیچ روش درمانی را به روش درمانی دیگر ترجیح نمی‌دهند. از این رو بیماران می‌توانند مطمئن باشند که با توجه به نیازشان، روش درمانی مناسب برای آن‌ها انتخاب خواهد شد.

چه زمان به متخصص عروق محیطی مراجعه کنم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که باید به متخصص عروق محیطی مراجعه کنید؟ در این مطلب سه سوال ساده مطرح می‌کنیم تا به شما کمک کنیم که آیا باید به متخصص عروق محیطی مراجعه کنید یا نه. اگر پاسختان به هر کدام از این سوال‌های مطرح‌شده مثبت بود، بهتر است به متخصص مراجعه کنید.

آیا هیچ کدام از عوامل خطرناک زیر در شما صدق می‌کند؟

بیماری برگر در کمین افراد سیگاری
بیماری برگر یا ترومبوآنژئیت انسدادی، نوعی اختلال در رگ‌های کوچک‌تر دست‌ها و پاهای بدن انسان است. در این نوشتار با این بیماری بیشتر آشنا می شوید.

آیا هیچ کدام از علائم و نشانه‌های زیر را دارید؟

آیا به هیچ کدام از بیماری‌های زیر مبتلا هستید؟

دکتر آرش محمدی توفیق فوق تخصص جراحی عروق در تهران

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سحر یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 300 مشاهده پرسش
    سلام بنده 40 سالم هست و سالهاست که کوهنوردی میکنم. از حدود سه هفته پیش تا حالا که پشت ساق پای راست نزدیک مچ پا ورم کرده و رگ ها به رنگ سیاهی و قابل مشاهده دراومدن و درد مچ پا هم دارم، تست قلب و نوار قلب مشکلی را نشان ندادند، بخاطر شرایط ویروس کرونا پیگیری های بعدی را انجام ندادم، اما باز هم درد دارم، الآن چه دارویی میتونم مصرف کنم یا چکار کنم تا درد و ورم کمتر بشن؟ ممنون از پاسختون
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      با درود

      بايد معاينه بشه

درحال دریافت اطلاعات