درمان بیماری عروق محیطی و علائم آن

بیماری عروق محیطی، در واقع به کاهش گردش خون به بخش هایی از بدن، به غیر از قلب و مغز گفته می شود. علت این بیماری، تنگ یا مسدود شدن عروق خونی است اما، علت اصلی آن آترواسکلروز است. آترواسکلروز، به رسوبات چربی گویند که درون یک رگ خونی تشکیل می شود و باعث تنگ و باریک شدن شریان می شوند. شریان باریک شده، باعث کاهش گردش خون به قسمت هایی از بدن می شود که با این شریان مرتبط هستند.

بیماری عروق محیطی، عمدتا رگ ها خونی درون پاها، کلیه ها و بازوها را تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری عروق محیطی، به نام های بیماری شریان محیطی، بیماری انسداد شریان محیطی یا آترواسکلروز محیطی نیز شناخته می شود.

هنگامی که این بیماری، در شریان های قلب رخ دهد باعث به وجود آمدن بیماری عروق کرونر می شود و در صورتی که آترواسکلروز در شریان های مغزی رخ دهد باعث بیماری عروق مغزی می شود. احتمال حمله قلبی و سکته در بیماران مبتلا به بیماری عروق محیطی، ۶ برابر افراد سالم است.

علائم بیماری عروق محیطی

در برخی از موارد، فرد مبتلا به بیماری عروق محیطی تا زمانیکه بیماری پیشرفت نکند و شدت نیابد، هیچ علامتی ندارد و متوجه بیماری نمی شود. علائم این بیماری، به این بستگی دارد که کدام قسمت از بدن درگیر باشد. به طور کلی، علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درمان بیماری عروق محیطی

روش های درمانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

علت بیماری عروق محیطی

در اکثر مواقع، علت آترواسکلروز، تجمع رسوبات چربی درون رگ های خونی است که باعث می شود جریان خون در آن ناحیه کاهش یابد. این اتفاق، معمولا در بدن در رگ هایی که پیچ خورده یا تقسیم می شوند، اتفاق می افتد. به غیر از رسوبات چربی، سایر علل بیماری عروق محیطی عبارتند از:

ریسک فاکتورهای بیماری عروق محیطی

عوامل خطر برای بیماری عروق خونی عبارتند از:

تشخیص بیماری عروق محیطی

روش های تشخیص بیماری عروق محیطی، شامل موارد زیر است: