متخصص عروق محیطی چه کاری انجام می دهد؟

جراحی عروق به چه تخصصی گفته می شود؟

جراحی عروق را می‌توان به عنوان شاخه‌ای از تخصص تعریف کرد که به اختلالات گردش خون سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌های بیماران می‌پردازد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان واریس، آنوریسم آئورتی، بیماری سرخرگ کاروتید، ترومبوز سیاهرگی عمقی، بیماری سرخرگ محیطی و … را نام برد.

متخصص عروق محیطی کیست؟

متخصص عروق محیطی، متخصصی است که برای درمان بیماری‌های عروقی بسیار خوب آموزش دیده‌ است. رگ‌های خونی شما در واقع مسیر سیستم گردش خونتان هستند (سرخرگ‌ها خون غنی از اکسیژن را از قلب خارج می‌کنند و سیاهرگ‌ها آن را به قلب برمی‌گردانند).

اگر گردش خون شما جاری و روان نباشد، عملکرد بدنتان دچار اختلال خواهد شد. اگر دیواره‌های رگ‌هایتان سخت شوند، سیستم گردش خون شما دچار انسداد خواهد شد و دیگر جریان خون نمی‌تواند به راحتی در تمامی قسمت‌های بدن گردش کند.

متخصصین عروق محیطی چه کاری انجام می دهند؟

متخصص عروق محیطی وظیفه مدیریت سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌های بدن بیمار را برعهده دارد، اما این دسته جراحان بیش از دیگر بیماری‌ها، بیماری شریان وریدی ریه را درمان می‌کنند.

توانایی‌های فنی پزشک مهم است اما این که او تا چه حد زمان برای بیمار خود صرف کند و مواردی مانند وضعیت قلبی شخص، عملکرد کلیوی، دیابت، کلسترول و شرایط کلی بدن او را مورد بررسی قرار دهد؛ از مسائل حیاتی درمان بیماری‌های عروقی است.

در بیماری شریان وریدی ریه، متخصص عروق محیطی باید تمامی موارد گفته‌ شده را بررسی کند تا بتواند بهترین روش درمانی را برای بیمار خود به کار گیرد.

اگر گردش خون شما جاری و روان نباشد، عملکرد بدنتان دچار اختلال خواهد شد. اگر دیواره‌های رگ‌هایتان سخت شوند، سیستم گردش خون شما دچار انسداد خواهد شد و دیگر جریان خون نمی‌تواند به راحتی در تمامی قسمت‌های بدن گردش کند.

بی حس شدن انگشتان پا به چه دلیل است؟

متخصص عروق محیطی باید اطمینان حاصل کند که بیماران مبتلا به بیماری‌های عروقی تمام موارد مربوط به مشکلشان را می‌دانند. به طور خلاصه متخصصان عروق محیطی علاوه بر انجام عمل جراحی، بسیاری از بیمارانی که نیاز به عمل جراحی ندارند را نیز ویزیت و درمان می‌کنند. خیلی از مشکلات عروقی می‌توانند با مصرف دارو و انجام ورزش درمان شوند.

متخصص عروق محیطی می‌توانند به روش‌های مختلف شما را درمان کنند.

برخی از متخصصان تنها در یک یا دو مدل درمان تخصص دارند، در نتیجه بیماران این افراد نیز تنها با انتخاب همان روش‌ها درمان خود را شروع می‌کنند.

متخصصان عروق محیطی در همه شاخه‌ها آموزش دیده‌اند: جراحی‌های باز، پیچیده، روش‌هایی با کمترین میزان تهاجم و یا روش‌های درون عروقی. ممکن است برای برخی بیماران به‌کارگیری یک روش جراحی کافی باشد، روی برخی دیگر دو نوع جراحی انجام شود و بسیاری از بیماران اصلا به عمل جراحی نیاز نداشته باشند.

متخصصان عروق محیطی در انتخاب درمان مناسب بیمار اصطلاحا «ندانم‌کار» هستند یعنی هیچ روش درمانی را به روش درمانی دیگر ترجیح نمی‌دهند. از این رو بیماران می‌توانند مطمئن باشند که با توجه به نیازشان، روش درمانی مناسب برای آن‌ها انتخاب خواهد شد.

چه زمان به متخصص عروق محیطی مراجعه کنم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که باید به متخصص عروق محیطی مراجعه کنید؟ در این مطلب سه سوال ساده مطرح می‌کنیم تا به شما کمک کنیم که آیا باید به متخصص عروق محیطی مراجعه کنید یا نه. اگر پاسختان به هر کدام از این سوال‌های مطرح‌شده مثبت بود، بهتر است به متخصص مراجعه کنید.

آیا هیچ کدام از عوامل خطرناک زیر در شما صدق می‌کند؟

بیماری برگر در کمین افراد سیگاری
بیماری برگر یا ترومبوآنژئیت انسدادی، نوعی اختلال در رگ‌های کوچک‌تر دست‌ها و پاهای بدن انسان است. در این نوشتار با این بیماری بیشتر آشنا می شوید.

آیا هیچ کدام از علائم و نشانه‌های زیر را دارید؟

آیا به هیچ کدام از بیماری‌های زیر مبتلا هستید؟

دکتر آرش محمدی توفیق فوق تخصص جراحی عروق در تهران

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ماهی چهارشنبه ۱۱ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 126 مشاهده پرسش
    من هر دو پاهام ورم کرده ،وزنم بالا نیست،حدود چهار ساله اینطوریم قبلا خیلی سردم میشد،پاهام سرد و...الان فقط ورم البته گاها سرد میشه.حالا نمی‌دونم لنف از کار افتاده....
    برای چی اینطور شده
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق چهارشنبه ۱۱ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      دلایل زیادی داره به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کنند
  • تصویر کاربر منصوره سه شنبه ۲۵ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید من به محض قرار گرفتن در معرض هوای خنک رو به سرد یا باد کولر در کسری از ثانیه حالت یخ زدگی در رگ ناحیه ساق پای راست حس میکنم به طوری که غیر قابل تحمل میشه و قابل درک برای کسی نیست با اینکه در بندرعباس زندگی میکنم اما از اول آبان باید بخاری کنار پام روشن باشه در شرایطی که همه کولر روشن میکنن نمیدونم باید چه کار کنم و در اثر چیست و پیش چه دکتری با چه تخصصی برم؟
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق سه شنبه ۲۵ آبان ۰( 2 سال پیش)
      دکتر نورولوژی
  • تصویر کاربر خانم دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار محترم آقای دکتر بنده کیست در تخمدان داشتم که خانم دکتر فرمود ند باید عمل بشی از ترس عمل این گار رو نکردم که با اصرار بنده داروی ضد بارداری به نام یاس استفاده کردم بهمدت دو ماه الان ۸ روزه که تموم شده پای سمت چپم خیلی درد میکنه اصلا نمتونم رو زمین بزارم پشت زنان چپ پام احساس سفتی رگ مکنم از درد شبها خوابم نمی ببره چه کا بیام بکنم ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      باید سونوگرافی داپلر کند
  • تصویر کاربر سمیه جمعه ۲ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام همسر من ۴۸سالشونه و دیابت و غلظت خون دارن ایشون چند سالی هست که زمان راه رفتن طولانی پا درد میگیرن و از کف پا گرفته تا مچ و پشت سال پا و همیشه از خستگی پا شکایت می کنن چند ماه هم هست که رگهای پاشون در ناحیه پشت و روی ساق پا بیرون زدگی داره اما رنگ رگها تیره نیست اگه ممکنه منو راهنمایی کنین که چه کارهایی انجام بدم وبه چه پزشکی مراجعه کنم ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق جمعه ۲ مهر ۰( 2 سال پیش)
      به جراح عروق مراجعه کنین
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۳۰ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    درود به شما جناب دکتر توفیق،لحظه ها تون شاد.
    1- بنده 45 ساله هستم و حدود سه ساله که غالب اوقات در استخوانهای قفسه سینه م (جلو و پشت) و حدود دو ساله که گاهأ در دو بازو و ساعدها درد با شدت متغیر احساس میکنم.درد قفسه سینه خصوصأ در ناحیه عمودی میانی بیشتر و در سایر نواحی گاها با فشردن انگشت به اون ناحیه هم احساس میشه.(البته باید عرض کنم که در رشته ورزش بنده نوعی از تمرین به نام تمرینات تنفسی وجود داره که حین انجام شون کلیه عضلات ناحیه تمرینی باید به شدت منقبض(LOCK) بشه.هشت ساله به طور منظم ورزش میکنم و گاهی که از تمرین فاصله میگیرم درد سینه کم میشه و لیکن از بین نمیره)
    2- بیش از پانزده ساله که گاهی(با فواصل زمانی زیاد) در خواب دچار گرفتگی دردناک عضله پشت ساق پای راست(فقط پای راست) میشم و به نظر خود هنگامی که در طول روز زیاد می ایستم یا گاهی که کمتر آب مینوشم این مشکل بیشتر بروز میکنه.بعد از یک مورد از این گرفتگی ها صبح که از خواب بیدار شدم دیدم که یکی از رگها در اون ناحیه متورم شده و الان بعد از چند سال تورم در طول رگ درحال افزایش هست.
    اخیرأ را جع به بیماری PVD مطلبی خوندم و بین علائم عنوان شده برای این بیماری و مشکلات خودم وجوه تشابهی دیدم.با توجه به اینکه حدود یکماه از پایان قرنطینه بیماری کرونای من گذشته و تصمیم به دریافت واکسن آسترازنکا درام،نگران بروز عارضه لخته خون هستم.
    لطفأ با توجه به مواردی که عرض کردم بفرمائید که پیگیری و بررسی موارد بالا رو لازم و ضروری می بینید یا خیر؟دیگر اینکه با توجه به ترجیحم به عدم تزریق سینوفارم(به دلیل ایمنی زائی کمتر)،آیا دریافت آسترازنکا یا در صورت دسترسی بیون تک یا جانسون اند جانسون رو توصیه میکنید؟
    تصاویری از برآمدگی رگ پشت ساق پام و نتیجه آخرین چکاپ کاملی که اخیر به دستور (متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش) انجام دادم رو خدمت تون میفرستم.
    پیشاپیش از لطف و توجه شما سپاسگزارم.
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق سه شنبه ۳۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      باید پاتون لیزر واریس بشود
  • تصویر کاربر شیدا پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    سلام من دیسک گردن دارم و حدود دوهفته س دست راستم نسبت ب دست چپم یک د رجه تیره تر ویک درجه باد کرده لطفا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      باید مراجعه کنید
  • تصویر کاربر نوشین دوشنبه ۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام ۲۴ ساله هستم .مشکل من سرد بودن انتهای دستها وپاهام است در اوج گرمای تابستان کف دست وپام یخه .فشارخونم ۹روی ۶ است .گاها دچار تاکیکاردی تا۱۸۵ میشوم متخصص اریتمی رفتم گفتند قلب مشکلی ندارد .آیا این سردی وفشار پایین میتونه مربوط به عروق باشد
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق دوشنبه ۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      مشکل اعصاب دست و پا است
  • تصویر کاربر فرشید یکشنبه ۳ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام آقایی ۵۰ ساله که فشار چربی قند و تمام آزمایشات این سالها عالی و نرمال هست،فقط مصرف بالای سیگار دارم.سه سال پیش دچار لنگش متناوب شدم،و پس از داپلر و سی تی آنژیو سه گرفتگی عروق داشتم،که دو رگ را بالون و ایلیاک رو استنت گذاشتم،اما مجدد دچار گرفتگی هر دوپا شدم،و بیش از ۵۰ قدم توانایی راه رفتن ندارم،فلج میشوم،باید چند دقیقه استراحت مجدد حرکت کنم،داپلر کالر هردو اندام تحتانی پای چپ و راست را چندروزه گرفتم،نیاز به مشاوره دارم،سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق یکشنبه ۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      رگ هاتون گرفته باید سی تی آنژیو انجامدبدین و مراجعه کنید

  • تصویر کاربر سلیمانی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    دلیل اصلی ایجاد واریس بررسی و درمان میشود..
    چون واریس های موجود از بین بدم.. اکر سر منشا و دلیل ایجاد باقی بمونه..امکان ظاهر شدن واریس در نقاط دیگر هست..
    میشه توضیح بفرمایید..
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      دلایل و منشا واریس را در مقالات سایت مطالعه فرمایید

  • تصویر کاربر فاطمه جمعه ۲۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 296 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید خدمت پزشکان محترم.
    ببخشيد بنده یه سوال داشتم از خدمتتون، آیا ما تخصصی به نام جراحی عروق و تروما داریم یا این دو تخصص ازهم جدا هستن؟ وظایف هرکدام چیست؟!
    ممنون🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق جمعه ۲۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      قدیم اسم رشته این بود. اکنون شده جراحی عروق

درحال دریافت اطلاعات