قرص دافلون برای واریس

روش ها و داروهای مختلفی برای درمان واریس وجود دارد که قرص دافلون یکی از آن‌ها است. اما متخصص عروق بسته به میزا عود واریس شما، قطعا راه‌های بهتری برای درمان سراغ دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با قرص دافلون برای واریس و عارضه‌های بعد از مصرف آن آشنا کنیم. البته در انتها به شما می‌گوییم که بهترین روش‌ها برای درمان واریس کدام هستند.

استفاده از قرص دافلون برای درمان واریس

با مشکلات جریان خون در رگ‌هایی که بین پا تا قلب وجود دارند، رگ‌های واریسی به وجود می‌آیند. مصرف قرص دافلون برای واریس باعث جلوگیری از ایجاد لخته، کاهش نشت و پارگی رگ‌ها می‌شود. این قرص به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و علامت‌های این بیماری مانند التهاب و درد را تسکین می‌دهد. با استفاده از این قرص و اثرات آن می‌توانید به سادگی کارهای روزانه خود را انجام دهید. قرص دافلون برای واریس با دوزهای 500 میلی‌گرمی و 1000 میلی‌گرمی به فروش می‌رسد.

چه کسانی نمی‌توانند قرص دافلون را مصرف کنند؟

به طور کلی قرص دافلون برای واریس و بیماری‌هایی مانند هموروئید و لنف ادم نقش دارد. اما مصرف آن برای بعضی بیماران ممنوع است یا باید با پزشک خود مشورت کنند.

قرص دافلون برای واریس با چه داروهایی تداخل دارد؟

چگونه قرص دافلون را مصرف کنیم؟

درباره نحوه مصرف، تعداد قرص در روز و دوز دارویی، پزشک تشخیص می‌دهد که بیمار، آن را به چه صورت مصرف کند. ولی به طور کلی پزشکان، قرص دافلون برای واریس را از نوع 500 میلی‌گرمی تجویز می‌کنند و بیمار باید دو عدد از آن را هنگام ظهر و عصر همراه با آب قورت دهد. از شکستن و له کردن قرص خودداری کنید.

قرص دافلون چه عوارضی دارد؟

بهترین جایگزین‌ها برای قرص دافلون

گاهی بیمار به دلایلی نمی‌تواند یک قرص را مصرف کند. در این صورت، از پزشک خود مشورت بگیرید تا دارویی مشابه برای شما تجویز کند. برای مثال به جای قرص دافلون برای واریس می‌توانید این داروها را بخورید:

بهترین راه برای درمان واریس

برای تمام بیماران مبتلا به واریس یک نوع روش درمانی توصیه نمی‌شود. یعنی ابتدا پزشک به خوبی وضعیت بیمار را بررسی می‌کند، آزمایش و نمونه‌های تصویربرداری را برای بیمار می‌نویسد تا بیمار انجام دهد. سپس برای بهترین راه برای درمان واریس تصمیم می‌گیرد.

شاید قرص دافلون برای واریس موثر باشد، اما روش‌های بهتری برای درمان وجود دارد. به همین دلیل پزشک برای درمان واریس، مصرف دارو را توصیه نمی‌کند. اما در ادامه شما را با بهترین روش‌های درمانی این بیماری آشنا می‌کنیم.

1_ اسکلروتراپی واریس

اسکلروتراپی واریس شامل تزریق ماده‌ای شیمیایی یا فوم به درون رگ‌های واریسی بزرگ است. یعنی این ماده را به درون رگ واریسی تزریق می‌کنند تا دچار اسپاسم و در نهایت التهاب شود. طی هر جلسه درمان، این ماده به بخش‌های مختلفی از رگ واریسی برای چند مرتبه تزریق می‌شود.

حتی شاید لازم باشد که بیمار بعد از گذشت یک سال بار دیگر اسکلروتراپی را انجام دهد. برای درمان با اسکلروتراپی نیازی به بستری در بیمارستان نیست. پس از انجام تزریق، پای بیمار باید برای چند روز بانداژ باشد و فرد به مدت چند هفته جوراب واریس بپوشد.

2_ لیزر واریس

درمان واریس با لیزر نوعی تکنولوژی جدید برای درمان رگ‌های واریسی عنکبوتی و کوچک‌تر است. در این روش، پرتوهای قوی نوری به رگ فرستاده شده و رگ به آرامی محو و ناپدید می‌شود.

3_ لیزر رادیوفرکانسی

لیزر رادیوفرکانسی برای درمان واریس، از طریق دستگاه سونوگرافی یک پروب را به داخل رگ‌های بلند واریسی می‌فرستند. انرژی این لیزر باعث گرم شدن رگ و در نتیجه بسته شدن آن می‌شود.

4_ فلبکتومی

روش فلبکتومی که نوعی جراحی است با بیهوشی عمومی بیمار یا بی حسی‌های موضعی انجام می‌شود. پزشک در این روش، رگ‌های واریسی را از بین می‌برد. یعنی بعد از عبور نور از پوست و شناسایی رگ‌های مشکل دار، آن‌ها را با استفاده از ساکشن خارج می‌کند. ایجاد تعداد برش‌های کم‌تر در پوست جزء مزایای این روش به حساب می‌آید.

دکتر آرش توفیق، جراح و فوق تخصص عروق

عوارض قرص دافلون 500 چیست؟

مانند هر داروی دیگری، استفاده از دافلون ممکن است عوارض جانبی آن را به دنبال داشته باشد. به طور کلی، ممکن است با مصرف دافلون عوارض گوارشی خفیفی مانند تهوع، استفراغ و سوء هاضمه مشاهده کنید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است متوجه عوارض جانبی دیگری مانند درد شکم، سردرد و سرگیجه شوید.عوارض جانبی نادر مانند:

• تورم دهان، صورت و پلک ها
  • ظاهر شدن بثورات جدی

این علائم را به پزشک گزارش دهید و به دنبال مشاوره باشید.

1. آیا دافلون باعث کاهش وزن می شود؟

خیر دافلون باعث کاهش وزن نمی شود. استفاده از دافلون به هیچ وجه با تغییرات وزن همراه نبوده است. برای عوارض جانبی، مانند نوسانات وزن غیرقابل توضیح، دوز و عوارض جانبی خود را در حین مصرف دارو به دقت کنترل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین ما در بیمارستان یاشودا تماس بگیرید.

2. آیا دافلون می تواند پریود را در زنان متوقف کند؟

گزارش نشده است که دافلون تغییری در خونریزی قاعدگی یا علائم قبل از قاعدگی ایجاد کند. جریان خون تجربه شده در دوره های قاعدگی را نه افزایش می دهد و نه کاهش می دهد. بنابراین، استفاده از دافلون حتی در دوره های پریود بسیار ایمن تلقی می شود. برای دانستن بیشتر در مورد اثرات دافلون بر بدن خود.

3. آیا دافلون می تواند واریس را درمان کند؟

آره. دافلون عمدتاً برای درمان واریس استفاده می شود. این دارو التهاب، تورم، درد و زخم هایی را که در بیماران مبتلا به واریس دیده می شود کاهش می دهد. علاوه بر مصرف دارو، استفاده از جوراب های تنگ و پرهیز از ایستادن طولانی مدت برای بیماران نیز توصیه می شود.

4. آیا دافلون فشار خون را افزایش می دهد؟

خیر. مطالعات روی دافلون هیچ تغییر قابل توجهی در فشار خون بیماران مصرف کننده دافلون ثبت نکرده است. با این حال، توصیه می‌شود که دستورالعمل‌های پزشک خود را دنبال کنید و با احتیاط‌های مناسب، دوزها و عوارض جانبی را به دقت کنترل کنید. در صورت مشاهده هرگونه نوسانات یا ناراحتی ناگهانی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5. دافلون چگونه برای هموروئید عمل می کند؟

دافلون جریان خون در سیستم گردش خون را بهبود می بخشد. این به درمان بواسیر یا انبوه کمک می کند، زیرا باعث بهبودی چین و چروک می شود. همچنین التهاب، تورم و درد مرتبط با هموروئید را کاهش می دهد. در حین مصرف دارو، دوزها و عوارض جانبی خود را به دقت کنترل کنید.

6. آیا دافلون رقیق کننده خون است؟

رقیق کننده های خون برای جلوگیری از تشکیل لخته استفاده می شود. اینها به دلیل توقف جریان خون تشکیل می شوند. دافلون برای مشکلات مختلف گردش خون و التهابی برای بهبود جریان خون و کاهش التهاب استفاده می شود. همچنین از پارگی و نشت رگ ها جلوگیری می کند. اثر آنتی اکسیدانی دارو باعث تسریع روند بهبودی می شود. بنابراین، دافلون به کاهش تشکیل لخته های خون کمک می کند.

7. دافلون چقدر سریع کار می کند؟

دافلون معمولاً سریع کار می کند. دافلون می تواند در عرض دو روز بهبودی در توده ها نشان دهد. پزشکان معمولا یک دوره را برای چهار روز تجویز می کنند. با این حال، اگر متوجه بهبودی نشدید، قطع ناگهانی دافلون ممکن است علائم را بدتر کند. دافلون را بیش از سه ماه بدون نظر پزشک مصرف نکنید.

8. آیا می توانم دافلون و آسپرین را با هم مصرف کنم؟

به عنوان یک ترکیب ویتامین و مواد معدنی، مصرف دافلون با آسپرین بی خطر است. در حال حاضر، هیچ مطالعه ای هیچ گونه تداخل بین این دو دارو را نشان نداده است. اما همیشه توصیه می شود قبل از هر تصمیم پزشکی با پزشک خود مشورت کنید.