بهترین کلینیک واریس پا در تهران

واریس، شایع ترین بیماری وریدی بوده و حدود 20 درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. بهترین کلینیک واریس پا در تهران، مکانی است که درمان واریس در آن، توسط جراح عروق یا دکتر فوق تخصص واریس صورت پذیرد، جراح عروق بهترین انتخاب برای درمان و تشخیص علت ابتلا به واریس است. 

ضرورت مراجعه به کلینیک واریس جهت درمان

برای جلوگیری از بروز آسیب های دیررس، افراد مبتلا به واریس، باید در مراحل اولیه به دنبال درمان حرفه ای باشند. در صورت مشکوک بودن درمورد ابتلا به واریس، باید با پزشک متخصص فلبولوژیست (متخصص ورید)، آنژیولوژیست (متخصص عروق) یا جراح عروق مشورت نمایید. این پزشکان متخصص تشخیص و درمان قطعی واریس در پا و دیگر نقاط بدن هستند.

روش های درمانی مختلفی برای درمان واریس وجود دارد و جراح عروق کسی است که به دلیل داشتن تخصص در این زمینه میتواند بهترین درمان برای واریس های شما را در نظر بگیرد.

شما میتوانید برای ارتباط با دکتر توفیق، فوق تخصص واریس در تهران روی دکمه ی زیر کلیک کرده و مشکلات خود را پیرامون درمان و عوارض واریس مطرح کنید:

چرا افراد مبتلا به واریس، باید تحت درمان قرار بگیرند؟

واریس، به هیچ وجه بی ضرر نیست و در صورت عدم درمان مناسب، ممکن است بیماری های ثانویه جدی ایجاد شوند که با درمان زودهنگام می توان از بروز آن ها جلوگیری کرد. شرایط زیر را می توان به ضعف وریدها نسبت داد:

کلینیک واریس پا در تهران

چرا جراح عروق بهترین گزینه برای درمان واریس است؟

بسیاری از بیماران، از تمرکز جراحان عروق بر «کل بدن»، به جای تمرکز بر روی رگ های آبی و برآمده در قسمت پایینی ساق پا، متعجب می شوند. بهترین کلینیک واریس، از بررسی سابقه شخصی و خانوادگی در بیماری های مفصلی، سابقه مصرف داروها، انجام معاینات فیزیکی کامل و آخرین فناوری های موجود برای ارزیابی مشکلات وریدی و ایجاد برنامه های درمانی موثر، استفاده می کنند. 

علت توجه جراح عروق بر کل بدن حین درمان واریس چیست؟

خون، از قلب به ریه ها جریان می یابد و سپس دوباره به قلب باز می گردد. قلب این خون غنی از اکسیژن را به بقیه بدن، از جمله اندام های تحتانی، پمپ می نماید. دیواره کشسان رگ ها، در بازگشت خون و مبارزه با نیروی جاذبه، به قلب کمک می کنند. دریچه های موجود در رگ، مانع از برگشت خون به عقب (رفلاکس) می شوند.

در برخی موارد، دیواره رگ ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و بنابراین، خون در ساق، مچ پا یا پای فرد تجمع می یابد. در موارد دیگر، از کار افتادن دریچه عروق، باعث بازگشت خون به سمت پایین، تجمع خون در رگ ها شده، و در نهایت سبب اعمال فشار بر دیواره ضعیف آن، برآمدگی قسمتی از دیواره به سمت بیرون و در نهایت باعث ایجاد واریس می گردد.

نحوه ویزیت بیمار در کلینیک واریس

تمامی واریس ها، به طور یکسانی ایجاد نمی شوند و تشخیص پزشک، درمورد “طبیعی” بودن واریس یا وجود یک مشکل جدی تر، اهمیت دارد. پزشک یا پرستاران، علائم بیمار را بررسی می کنند. سپس جراح عروق، سابقه خانوادگی و شخصی فرد را درمورد ابتلا به بیماری های مفصلی جمع آوری کرده و اطلاعات لازم درباره احتمال ایجاد لخته های خونی را بررسی می نماید. 

پزشک همچنین داروهای مصرفی بیمار را بررسی می کند، زیرا برخی از داروها، می توانند سبب بروز علائم یا ایجاد اختلال در درمان می شوند. اقدامات زیر باید حین معاینه فیزیکی صورت گیرد:

اقداماتی که باید قبل از مراجعه به کلینیک واریس انجام دهید؟

✅لیستی از موارد زیر تهیه کنید:

✅سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید:

✅ احتمالا پزشک تعدادی سوال از شما می پرسد، از جمله:

در پایان

حتی قبل از مراجعه به پزشک نیز می توانید مراقبت از خود را شروع نمایید. سعی کنید به مدت طولانی در یک حالت نایستید یا ننشینید، هنگام نشستن، پاهای خود را بالا بیاورید و از پوشیدن کفش های ناراحت، جوراب های تنگ یا جوراب های کشباف خودداری کنید.

دکتر آرش توفیق فوق تخصص جراحی عروق 

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم