سریع ترین درمان برای واریس صورت

رگ های واریسی صورت به دلیل شباهت زیاد خود به تارعنکبوت، رگ های عنکبوتی نیز نامیده می شوند. این رگ های گشاد شده که قرمز، بنفش یا آبی رنگ هستند، اغلب اوقات در اطراف چشم ها، گونه ها، چانه یا گردن ظاهر می شوند و بعلت نزدیکی به سطح پوست، به راحتی قابل دیدن هستند. عواملی مانند ژنتیک، سلامت عمومی بدن، عادات زندگی و بالا رفتن سن منجر به ظاهر شدن این رگ ها می شوند.

پیشگیری از واریس صورت

مراقبت از پوست تمام کاری است که برای پیشگیری از تشکیل رگ های واریسی صورت و قفسه سینه باید انجام دهید. با اینکه پیشگیری از واریس صورت ممکن است امکان پذیر نباشد، اما با اقدامات زیر می توان خطرات احتمالی آن را کاهش داد:

سریع ترین درمان برای واریس صورت چه چیزی است؟

لیزر آر اف فرکشنال ( RF Fractional ) به گفته ی دکتر آرش توفیق متخصص و جراح عروق، سریعترین درمان برای واریس صورت است. افرادی که در صورت خود دچار واریس یا رگ های عنکبوتی ناخوشایند شده اند و می خواهند یک روش درمانی غیرجراحی و سریع را امتحان کنند، باید توسط متخصص یا جراح عروق در زمینه درمان رگ های واریسی، تحت درمان با لیزر قرار بگیرند. از آنجا که در این روش از چاقوی جراحی یا بخیه استفاده نمی شود، هیچ جای زخم یا گوشت اضافی به جا نمی ماند. این روش کمترین ناراحتی را دارد و مزیت اصلی اکثر این درمان ها، بدون درد بودن آنهاست.

با این درمان مدرن، اکثر افراد می توانند بلافاصله فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرند. بیش از نیمی از افراد، در صورت خود دچار این مویرگ های بنفش یا مایل به قرمز می شوند که گاهی اوقات از آنها به عنوان رگ های عنبکوتی یا شکسته نیز یاد می شود.

با اینکه رگهای واریسی صورت اغلب اوقات یک دغدغه زیبایی محسوب می شوند، اما می توانند ناراحتی، سوزش یا خارش نیز ایجاد کنند. ابلیشن رادیوفرکانسی درون وریدی، یک روش اندک تهاجمی و بسیار مؤثر برای درمان رگ های واریسی صورت است. در این روش فرد متخصص با یک فیبر نوری، حرارت یکپارچه و مداومی را به رگ مشکل دار وارد می کند.

حرارت باعث بسته شدن دیواره های رگ می شود، خون به طور طبیعی به سمت رگ های سالم هدایت می شود. این عمل را می توان در مطب پزشک و در کمتر از یک ساعت انجام داد. لیزر، علائم واریس صورت را فوراً تسکین می دهد، درصد موفقیت آن 98 درصد می باشد و نیازی به بیهوشی عمومی یا بستری شدن در بیمارستان ندارد. در حقیقت، اکثر بیماران هیچ دردی را تجربه نمی کنند و یا اگر دردی هم داشته باشند، بسیار کم است و فرد می تواند فوراً فعالیتهای عادی خود را از سر بگیرد.

علت ابتلا به واریس صورت

ما می دانیم که ژنتیک در ایجاد شدن این رگ ها نقش مهمی دارد، بنابراین اگر یکی از والدین یا اعضای خانواده شما این مشکل را دارد، احتمال بیشتری وجود دارد که شما نیز به آن دچار شوید. در معرض آفتاب قرار گرفتن، یکی دیگر از علل اصلی رگ های عنبکوتی می باشد. به مرور زمان، آسیب ناشی از نور خورشید باعث گشاد شدن رگ ها و واضح تر دیده شدن آنها روی پوست می شود.

علاوه بر این، سابیدن یا شستن خشن پوست نیز می تواند یکی از علل مویرگ های شکسته به ویژه در نواحی ظریف دور چشم باشد. بالا رفتن سن نیز بعلت ضعیف شدن پوست و رگ ها می تواند عامل مهمی در ایجاد رگ های عنکبوتی صورت باشد. بیماری های پوستی خاص، سیگار کشیدن، مواجهه با آلاینده ها یا سموم، استرس، بی خوابی یا فقدان فعالیت فیزیکی نیز می توانند در تشکیل رگ های واریسی صورت نقش داشته باشند.

همچنین، رگ های واریسی قفسه سینه و صورت، در آب و هواهای فوق العاده گرم یا سرد روی پوست نمایان تر و ناخوشایندتر می شوند. ظاهر شدن رگ های شکسته (تلانژکتازی) روی صورت، اغلب نشانه ی زیاده روی در مصرف الکل می باشد. این رگ ها در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتند، اما معمولاً با بالا رفتن سن افزایش پیدا می کنند. سایر علل رگ های واریسی صورت و قفسه سینه عبارتند از:

دکتر آرش توفیق، جراح و متخصص عروق در تهران