آیا سركه سيب درمان قطعی واریس پا است؟

در چند سال اخیر، سرکه سیب به دلیل مزایای سلامتی طبیعی خود، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این مایع بد بو ( و صادقانه بگوییم بد مزه) بسیار پر فروش است و احتمالاً یکی از دلایلش این است که بسیاری از مردم تصور می کنند سرکه سیب برای کاهش وزن عالی است. همچنین بسیاری از افراد، سرکه سیب را به عنوان درمانی برای رگ های واریسی معرفی می کنند. در حال حاضر ما می خواهیم تحقیقات علمی پشتیبانی کننده رابطه بین سرکه سیب و رگ های واریسی را بررسی کنیم. آیا سرکه سیب واقعاً می تواند رگ های واریسی یا عنکبوتی را درمان کند یا از بین ببرد؟

آیا سركه سيب درمان قطعی واریس پا است؟

 

به طور مختصر بگوییم، خیر. سرکه سیب، چه به صورت نوشیدنی یا استعمالی، درمان قابل اعتمادی برای رگ های واریسی محسوب نمی شود. با اینکه سرکه سیب به ماده ای معروف است که به محافظت از سلولهای بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند و جریان و گردش خون را در بدن بهبود می بخشد، اما هیچ تحقیقاتی، تأثیر مثبت سرکه سیب روی رگ های واریسی را تأیید نمی کنند و بدون وجود تحقیقات علمی برای پشتیبانی یک ادعا، به سختی می توان صحت آن را باور کرد. 

بنابراین، ما استفاده از سرکه سیب را به عنوان یک درمان طبیعی برای رگ های واریسی توصیه نمی کنیم. گرچه، روشهای درمانی قابل اعتمادی برای رگ های واریسی و عنکبوتی وجود دارد که تأثیر آنها بارها و بارها ثابت شده است. در ادامه مطلب به چند مورد از آنها اشاره می شود:

1_ لیزردرمانی درون وریدی (EVLT)

درمان واریس با لیزر معمولا برای درمان رگ های واریسی بزرگ در پاها استفاده می شود. این رگ ها معمولاً در زیر سطح پوست هستند و بدون سونوگرافی دیده نمی شوند. پزشک، یک کاتتر را وارد رگ بیمار می کند و از پرتوی لیزر برای ایجاد گرما استفاده می کند و موجب فروپاشی رگ می شود.

2_ ابلیشن رادیوفرکانسی یا RF

از ابلیشن رادیوفرکانسی برای درمان بیماری رگ های بزرگ و رگ های واریسی بزرگ در پاها استفاده می شود. این رگ ها معمولاً زیر سطح پوست هستند و بدون سونوگرافی قابل مشاهده نیستند. این روش با وارد کردن یک کاتتر درون رگ بیمار انجام می شود. از طریق این کاتتر، گرما وارد رگ می شود و آن را از بین می برد. 

3_ اسکلروتراپی

اسکلروتراپی واریس معمولا برای درمان مشکلات رگ های کوچک و متوسط، عمدتاً رگ های واریسی و عنبکوتی استفاده می شود. این روش توسط پزشک با تزریق یک مایع مخصوص نزدیک به رگ آسیب دیده انجام می شود.

4_ وناسیل

وناسیل، یکی از روشهای درمان رگ های واریسی است که از آن به عنوان چسب ابلیشن درون وریدی نیز یاد می شود. در این روش پزشک با استفاده از یک کاتتر کوچک، چسب پزشکی را روی رگ آسیب دیده قرار می دهد و آن را می بندد. این کار به هدایت خون به طرف رگ های سالم کمک می کند. 

5_ فلبکتومی

فلبکتومی برای از بین بردن رگ های واریسی نزدیک به سطح پوست کمک می کند. فلبکتومی، توسط پزشک انجام می شود. او چند سوراخ کوچک در پوست شما ایجاد می کند و از طریق این سوراخ ها، رگ آسیب دیده را خارج می کند. در این روش درمانی معمولاً نیازی به بخیه نیست و اغلب همراه با روش ابلیشن رادیوفرکانسی یا لیزر درون وریدی انجام می شود.

دکتر آرش توفیق فوق تخصص جراحی عروق در تهران 

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم