تشکیل لخته خون در همه افراد، با هر سن، نژاد و جنسیتی ممکن است اتفاق بیفتد. اما قطعا شناخت عوامل خطر تشکیل لخته های خون، یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از آن می باشد.

مهم ترین عوامل خطر برای ایجاد لخته های خون عبارت اند از:

علائم لخته شدن خون در بدن

تشکیل لخته خون در زنان

زنان ممکن است در چندین مرحله مهم از زندگی خود، از جمله در زمان جلوگیری از بارداری، بارداری، زایمان و همچنین درمان علائم ناشی از یائسگی، دچار لخته های خون شوند. به همین دلیل، اطلاع از خطرات تشکیل لخته خون، عوامل خطر و علائم آن، در زنان اهمیت بسیار زیادی دارد.

علائم لختگی خون

لخته شدن خون چندین علامت مهم دارد. از جمله:

ترومبوز ورید عمقی (DVT) چگونه تشخیص داده می شود؟

علائمی که به تشخیص ترومبوز ورید عمقی کمک می کنند عبارتند از:

پیشگیری از ایجاد لخته خون

تشکیل لخته خون قابل پیشگیری است و به راحتی درمان می شود. با یادگیری برخی از راهکارها، می توانید خطر تشکیل لخته های خونی خطرناک را کاهش داده و از آن جلوگیری کنید:

درمان لخته شدن خون در بدن

برای پیشگیری و درمان لخته های خون، اصولا از داروهای ضد انعقاد یا داروهای رقیق کننده خون استفاده می شود. این داروها در واقع خون را “رقیق” نمی کنند، بلکه از تشکیل لخته های خونی جدید و یا بزرگتر شدن لخته های موجود، جلوگیری می کنند.

دکتر آرش توفیق جراح عروق در تهران

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 3 روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.