بیماری واریس در مردان

مردان نیز ممکن است به واریس مبتلا شوند و این امری کاملا طبیعی است! با اینکه این بیماری وریدی در اکثر مواقع به زنان مرتبط بوده، اما در واقع میان مردان، مخصوصا با بالا رفتن سنشان، نیز بسیار رایج است. نارسایی وریدی یک مشکل سلامتی در مردان است که قابل درمان بوده و حتما باید درمان شود.

تخمین زده شده است که ۴۰ درصد از کل مردان، واریس را در مقطعی از زندگی شان تجربه خواهند کرد. و علت آن بالا رفتن سن، عوامل ژنتیکی، مشکلات هورمونی و یا سبک زندگی آن ها می باشد.

علائم بیماری واریس در مردان

واریس نشان دهنده ی این است که گردش خون از پا تا قلب شما محدود شده است. ممکن است این موضوع باعث احساس درد و خارش در پاهایتان شود. و اگر درمانش نکنید، مشکلات دیگری را برای سلامت شما به همراه داشته باشد. علاوه بر ورم، رنگ پریدگی و بزرگ شدن رگ ها، علائم نارسایی وریدی شامل موارد زیر نیز می شود:

وجود واریس در بیضه

مردان در هر نقطه از بدنشان ممکن است دچار واریس شوند، حتی روی کیسه ی بیضه. پس حتما بررسی کنید که آیا روی بیضه های خود رگ های ورم کرده ای دارید یا خیر. این بیماری که واریکوسل نام دارد، ممکن است به کاهش سطح تستوسترون و در نهایت ناباروری منجر شود. خوشبختانه واریکوسل با جراحی و برداشتن رگ ها، قابل درمان است. بعد از چند معالجه، سطح تستوسترون باید همراه با سکس مداوم به حالت طبیعی برگردد.

اهمیت درمان واریس

مردان زیادی واریس خود را صرفا به این دلیل درمان نمی کنند که به ظاهر اهمیت نمی دهند. اما در واقع درمان نکردن وریدهای واریسی بسیار خطرناک است و می تواند منجر به درد، تورم و حتی زخم شود.

فقط تصور کنید: رگ های سالم خون را به سمت قلب شما پمپاژ می کنند. اگر آن رگ ها به درستی کار نکنند؛ خون انباشته خواهد شد و در نتیجه رگ‌های خونی، متورم و پیچ خورده می‌شوند. پس خیلی هم سطحی به نظر نمی رسد، این طور نیست؟

ممکن است شما به ظاهر رگ های واریسی اهمیت ندهید، اما مشکل اصلی و بنیادی زیر این ظاهر قرار دارد که باید به آن توجه شود. بنابراین حتما برای بررسی وضعیت سلامت رگ هایتان از یک متخصص عروق، وقت مشاوره بگیرید.

درمان و کنترل بیماری واریس در مردان

رگ های واریسی مشکل جدی ای هستند که به هیچ وجه رسیدگی به آن نباید به تعویق بیافتد. حتی اگر رگ ها فقط قابل رویت هستند و دردی ندارند، باز هم برای تشخیص بهتر به یک متخصص عروق مراجعه کنید. هر چه قدر زودتر مشکلات وریدی خود را تشخیص دهید و درمان کنید، زندگی شما آسان تر و راحت تر خواهد بود.

از آن جایی که واریس مشکل رایجی است، متخصص عروق با بررسی رگ ها، بهترین درمان را برای رگ های واریسی شما در نظر میگیرد. این درمان ها شامل مواردی از جمله:

واریس نه تنها خود به خود از بین نمی رود، بلکه بدتر هم می شود. صبر نکنید، همین حالا اقدام کنید! واریس با یک روش سریع، ساده و غیر تهاجمی برطرف می شود و با توجه به شدت بیماری شما، درمان واریس همان روزی که می خواهید انجام می شود و شما خیلی زود سالم و سر حال خواهید بود.

با آن که شما نمی توانید ژن ها، هورمون ها و سن خود را عوض کنید، اما می توانید عادت های خود را تغییر دهید. زمانی که با یک پزشک در مورد وضعیت سلامت رگ های خود مشورت می کنید، او ممکن است چند روش برای تغییر سبک زندگی شما پیشنهاد کند. این تغییرات ساده می توانند تاثیر چشمگیری روی سلامتی رگ های شما بگذارند:

دکتر آرش توفیق متخصص و جراح عروق در تهران