علائم لختگی خون

تشکیل لخته خون در همه افراد، با هر سن، نژاد و جنسیتی ممکن است اتفاق بیفتد. اما قطعا شناخت عوامل خطر تشکیل لخته های خون، یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از آن می باشد. 

مهم ترین عوامل خطر برای ایجاد لخته های خون عبارت اند از:

علائم لخته شدن خون در بدن

تشکیل لخته خون در زنان

زنان ممکن است در چندین مرحله مهم از زندگی خود، از جمله در زمان جلوگیری از بارداری، بارداری، زایمان و همچنین درمان علائم ناشی از یائسگی، دچار لخته های خون شوند. به همین دلیل، اطلاع از خطرات تشکیل لخته خون، عوامل خطر و علائم آن، در زنان اهمیت بسیار زیادی دارد.

علائم لختگی خون

لخته شدن خون چندین علامت مهم دارد. از جمله:

ترومبوز ورید عمقی (DVT) چگونه تشخیص داده می شود؟

علائمی که به تشخیص ترومبوز ورید عمقی کمک می کنند عبارتند از:

پیشگیری از ایجاد لخته خون

تشکیل لخته خون قابل پیشگیری است و به راحتی درمان می شود. با یادگیری برخی از راهکارها، می توانید خطر تشکیل لخته های خونی خطرناک را کاهش داده و از آن جلوگیری کنید:

درمان لخته شدن خون در بدن

برای پیشگیری و درمان لخته های خون، اصولا از داروهای ضد انعقاد یا داروهای رقیق کننده خون استفاده می شود. این داروها در واقع خون را “رقیق” نمی کنند، بلکه از تشکیل لخته های خونی جدید و یا بزرگتر شدن لخته های موجود، جلوگیری می کنند.

دکتر آرش توفیق جراح عروق در تهران 

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۱۴ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 4سال پیش در اثر جراحی دیسک کمر پای راستم لخته شد و در سال97در بیمارستان بستری شدم و درمان را شروع کردند و اول وارفارین و الان روزانه یک آسپرین مصرف می کنم ولی هر روز در اثر کارهای روزمره پام ورم میکنه وسونو کالر داپلرهم رفتم هیچ مشکلی نیست من باید چیکار کنم بنظر شما باید جراحی عروق انجام بشه
    1. تصویر کاربر دکتر آرش توفیق چهارشنبه ۱۴ دی ۱( 1 سال پیش)
      باید آنژیوگرافی بشین ببینیم کجا گرفتگی داره
درحال دریافت اطلاعات